Tehokas keräilyprosessi hyödyntää puheentunnistusta ja automaatiota

Järjestimme 16.8.2023 asiakastilaisuuden asiakkaamme Medifonin varaston tiloissa, jossa heidän Head of SCM and IT, Jyrki Ristinen, kertoi vieraillemme Devocan toimittamasta Talk’nPick järjestelmästä. Paikalla oli kaiken kaikkiaan lähes 20 kiinnostunutta päättäjää Suomen johtavista sisälogistiikkayhtiöistä.

Talk’nPick hyödyntää puheentunnistusta ja multimodaalista käyttöliittymää tuotteiden keräämisessä ja toimittamisessa. Keräilijät voivat hyödyntää myös monikeräystä, jolloin tehokkuus kasvaa moninkertaisesti verrattuna perinteiseen yksi tilaus kerrallaan tapahtuvaan paperi- tai viivakoodikeräykseen.

lbp4iOgnR6EAAAAASUVORK5CYII= wKTv7tRpkWGqAAAAABJRU5ErkJggg==

Kohteessa tutustuttiin myös vielä rakenteilla olevaan Autostore järjestelmään, joka tulee hoitamaan pienempiä keräystehtäviä robottien avulla. Medifon tarvitsi kovan kasvun vuoksi lisää kapasiteettia jolloin tämä ratkaisu tehokkaan tilankäyttönsä vuoksi oli järkevin. Tämä vapauttaa henkilöstöä keskittymään vaativampiin tehtäviin, jotka jatkossakin hoidetaan Talk’nPickin avulla. Näiden järjestelmien avulla Medifonin keräilyprosessi on sujuvampaa ja tehokkaampaa kuin koskaan aiemmin ja apteekkituotteet saadaan nopeasti toimitukseen.

md6FZDUV5ipfL7ryAQLLtgW0tceSAAAAAElFTkSuQmCC

Medifon on saavuttanut huomattavia etuja Talk’nPick – puhekeräysjärjestelmästä. Toimitukset tapahtuvat nopeasti ja virheettömästi, mikä parantaa asiakastyytyväisyyttä. Ristinen kertoi keräilytehokkuuden yli tuplaantuneen ja henkilöstön tyytyväisyyden kasvaneen, sillä käyttäjäystävällinen järjestelmä sekä työskentely kädet ja katse vapaana lisäävät työtyytyväisyyttä – lisäksi  työtä voi suorittaa omassa rytmissä. Työntekijöiden viesti oli, että kömpelöihin sekä turhauttaviin työvälineisiin ja -tapoihin ei ole paluuta. 

Tämä innovatiivinen keräysjärjestelmä on selkeä esimerkki siitä, kuinka teknologia ja älykkäät ratkaisut voivat mullistaa logistiikka- ja toimitusprosessit. Medifon jatkaa edelläkävijyyttään tällä alalla ja etsii jatkuvasti uusia tapoja parantaa toimintaansa ja palveluitaan.

Saimme tietoiskun myös Zebran ultrakestävistä Android-alustalla toimivista tiedonkeruulaitteista sekä niihin liitettävistä sormiskannereista ja printtereistä, sekä telakasta, jolla tiedonkeruulaite laajenee työasemaksi. Alan trendi on puettavat teknologiat, jotka tukevat ja tehostavat prosesseja varastoissa.  

yH0Z72tz618AAAAASUVORK5CYII=

Kiitokset Zebran kavereille asiantuntemuksesta ja kiinnostavasta esittelystä! 

devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.

Tilaa uutiskirje

Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.